'conduceti un orb sa ia lumina'

08 aprilie 2007

aseara am fost sa iau lumina de la o biserica (nu casin) cu inca trei prieteni. am ajuns acolo cam pe la 11:30. pustiu. peste 15 minute nu mai aveai loc sa arunci un ac, asa de mult se aglomerase. asa ca ne-am retras, si ne-am asezat pe treptele unui bloc. peste ceva timp, ma loveste cineva cu usa (de fier...) in spate. un domn cu ochelari. ma ridic, si astept sa treaca. nu trece. ma uit la el, si imi dau seama ca este orb... foarte politicos, ne-a intrebat daca este aglomeratie si daca 's-a dat drumul' la lumina. i-am zis ca nu. ne-a intrebat cam cat mai este pana va incepe, si asa, din una in alta, am ajuns sa purtam o conversatie. pot sa spun ca am sorbit fiecare cuvant al sau, fiecare vorba. spunea ca este orb din nastere, ca orbirea l-a ajutat intrun fel sa isi ascuta celelalte simturi, ca stie sa citeasca in alfabetul braille, ca sotia sa este acasa si nu l-a putut insoti pana jos pentru ca se simtea rau, ca fiul sau este plecat in provincie si in fiecare luna ii trimite bani, ca are un ceas 'vorbitor' din italia, ca stie patru limbi straine (engleza, spaniola, franceza, italiana)... il apreciez pe omul asta pe care nici nu stiu cum il cheama. nu a vazut lumina zilei niciodata, insa cu toate acestea a demonstrat ca este un om foarte inteligent, invatat si cu care se poate discuta la un nivel foarte ridicat.
dupa ce l-am ajutat sa ia lumina, l-am condus inapoi pana in bloc, iar el ne-a invitat sa ciocnim cate un ou rosu, la el acasa. am refuzat politicos si ne-am luat la revedere.
sper sa il revad candva, pentru ca chiar mi-a facut placere sa stau de vorba cu el... mi-am adus aminte ceva ce a spus: 'conduceti un orb sa ia lumina'... o sa tin minte mult timp asta.

ps: lumanarea mea s-a stins chiar inainte sa ajung acasa :|

scris pe la 19:33  

0 pareri - comentezi?:

Trimiteți un comentariu